La neuviéme semaine dans Amiens - Reisverslag uit Amiens, Frankrijk van Raisa Obdeijn - WaarBenJij.nu La neuviéme semaine dans Amiens - Reisverslag uit Amiens, Frankrijk van Raisa Obdeijn - WaarBenJij.nu

La neuviéme semaine dans Amiens

Door: RaisaObdeijn

Blijf op de hoogte en volg Raisa

27 November 2013 | Frankrijk, Amiens

Bonjour,

Na een tijdje geleden hier weer een berichtje van het leven hier in Amiens. Aangezien ik altijd per week een verslagje schrijf en het vorige week vergeten was word dit verslag een hele lange dus berg je maar alvast hahah =P.

Even terug naar niet afgelopen maandag ook niet de maandag van vorige week maar de maandag waar hier de nationale feestdag was vanwege de wapenstilstand van 1945. Ik ga het proberen zo goed mogelijk te formuleren haha. De maandag was en is nog steeds een rustig dagje. Deze keer was het zeker rustig omdat het een feestdag was. Ik heb een beetje gewassen en heb vooral uitgeslapen op die dag. Na het eten ben ik aan het huiswerk begonnen van de dinsdag. Ik heb nog een film gekeken en toen was de dag weer om haha.

Op dinsdag begonnen we met Engels. Ik dacht dat we een presentatie moesten houden maar dit was een interview houden in tweetallen. Het was voor een cijfer dit ging gelukkig goed. Hierna had ik informatica. Ook hier had ik een toets van. Je moest brieven samenvoegen en een CV maken, dit laatste wist ik niet maar dat samenvoegen ging me makkelijk af. Daarna hadden we marketing. Hier is niet veel bijzonders gebeurd. We hebben vooral geluisterd en het een en ander opgeschreven. En als laatste hadden we deze dag Duits. Ik kan me er niet meer veel van herinneren maar ik had het idee dat het wel goed ging. s'Avonds ben ik naar huis gegaan heb gekookt. Daarna heb ik geskyped (Hoort er ook nog steeds bij haha =P)

Op woensdag hadden we weer een toets maar deze was van Frans. Hij was moeilijker dan de eerste maar toch heb ik er een voldoende voor gehaald (Stiekem best trots hihi). Toen had ik de hele middag vrij en om half 4 had ik nog wiskunde. Was best nerveus want we kregen de toets van wiskunde terug. Het was voor mij precies een gemiddelde maar dit is een punt waar je goed op verder kan werken.Verder begonnen we met een onderwerp waar ik heel veel van snapte dus daar was ik heel erg blij mee. s'Avonds waren we weer uitgenodigd om te komen pokeren maar we hadden de volgende dag weer een toets voor Civilisation dus toen hebben we maar verstandig gezegd dat dit niet ging lukken vanavond.

Op donderdag hadden we dus de toets van Civilisation. Het ging over het schoolsysteem en de feestdagen in Frankrijk. Naar mijn gevoel ging dit best goed. Na deze toets moesten we ook iets in groepjes gaan doen. Heel veel snapte ik er niet van maar heb toch geprobeerd goed mee te werken. Overdag heb ik verder niet zo heel veel gedaan. Uiteraard wel gegeten maar verder niet veel omdat we s'avonds naar de stad en naar de Lipstick gingen. Onze andere klasgenoten waren er ook. In de Lipstick was het een thema ''Back to the Old School'' dit was echt een super leuk thema, er werden allerlei liedjes van vroeger gedraaid. Dit vond ik echt heel erg leuk, zelfs zo leuk dat we besloten om de 1e bus naar huis te pakken en deze ging pas om half 5 haha. Was al best moe maar half 5 viel opzich nog wel mee. Maar toen kwamen ze controleren in de bus, weet niet wat de bedoeling precies was maar het duurde zeker een half uur. En hierdoor lag ik dus om half 6 s'ochtends in m'n nest haha.

Maar gek genoeg was ik op vrijdag al rond 12 uur uit m'n bed dit viel gelukkig mee. Maar uiteindelijk duurde het wel even voor ik aan was gekleed en had gedouched enzo. Het enige wat ik deze dag heb gedaan was series kijken, even naar de supermarkt geweest, en s'avonds even wat avondgegeten. Oh ja ik heb ook nog geskyped. Maar meer ook niet haha.

In het weekend wilden we eigenlijk met z'n drieën naar de dierentuin van Amiens gaan. Deze was helaas onverwachts dicht. Toen zijn we de stad in gegaan en toen hebben we een klein beetje gewinkeld. Uiteindelijk toen we thuis kwamen heb ik niet zo veel meer gedaan en vooral rustig aan gedaan. Dit gold ook een beetje voor de zondag. Ik heb vooral uitgeslapen, even de was gedaan (Het was nodig!!) en even geskyped aan het einde van de dag.

De volgende week komt in een apart reisverslag omdat het anders te groot werd hahah.

Bisous
xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raisa

Next adventure.. Doing my internship in London! Also a dream come true. Going to learn a lot and have fun is also very important!

Actief sinds 16 Sept. 2013
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 11269

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2016 - 27 Januari 2017

Adventures in London

16 September 2013 - 17 Januari 2014

C'est bien dans Amiens

Landen bezocht: