Premiere semaine après les vacances de Toussaint - Reisverslag uit Amiens, Frankrijk van Raisa Obdeijn - WaarBenJij.nu Premiere semaine après les vacances de Toussaint - Reisverslag uit Amiens, Frankrijk van Raisa Obdeijn - WaarBenJij.nu

Premiere semaine après les vacances de Toussaint

Blijf op de hoogte en volg Raisa

11 November 2013 | Frankrijk, Amiens

Bonjour,

Na een weekje in Nederland ben ik weer terug in Amiens. En gelukkig ging het voor mijn gevoel makkelijker dan ik dacht! Dus das een goed teken! Maar goed we gaan even weer terug naar vorige week maandag.

Er was op maandag al gelijk een verandering in het rooster. Op Facebook was verteld dat er Marketing was in de middag, great dacht ik -__- maar goed was niet anders. s'Ochtends hadden we economie en deze les ging goed gelukkig. En daarna wachten op Marketing tot 15:00 uur. Dit was wel gewoon even raar omdat je dit niet gewend bent op de Maandag zeg maar. Maar goed, in de tussentijd wel de was gedaan. En even rustig aan gegeten en op de was gewacht. Daarna naar Marketing gegaan, we hadden les over verschillende aspecten van de prijs in de marketing. Blijkbaar moesten we weer een presentatie geven. Maar dit wisten wij weer niet, gelukkig praatte niet iedereen uit de groep dus dat scheelde wel een beetje zodat ik wat minder opviel zeg maar. s'Avonds ben ik gaan eten en heb ik verder niet zo veel bijzonders gedaan omdat het een hele andere dag dan normaal was eigenlijk.

En gelukkig was dinsdag een dag zoals normaal. s'Ochtends had ik eerst een uurtje Engels, we hebben interview vragen geoefend. Hierna hadden we 1,5 uur informatica. We hebben allerlei dingen toegepast in Word en Excel. Dit ging ook best wel goed, dit was omdat ik al veel met deze programma's gewerkt heb. Hierna hadden we weer 1,5 uurtje Engels. Tijdens deze les hebben we gekeken naar een presentatie van een klasgenoot. Dit ging over Australië. Leuk om ervaringen in Australië te zien van iemand anders. Als laatste hadden we vandaag Duits. Dit was even geleden maar het was niet moeilijk en ik kon makkelijk mee met de les. 6 uur was ik thuis dus had niet veel energie meer over. Heb gekookt en ben vroeg gaan slapen.

Woensdag was er Frans, we hebben de cijfers van de toets terug gekregen. Dit cijfer was goed van mij gelukkig. Goed begin is het halve werk zeggen we dan maar. We hebben oefeningen gemaakt en deze ook besproken. Tussen de middag heb ik geprobeerd wiskunde voor te bereiden voor een toets van vanmiddag. Heb m'n best gedaan maar ik zou niet weten wat het resultaat gaat zijn. s'Avonds ben ik gaan eten en rond half 10 zijn we met zn 5en naar een klasgenoot gegaan om te gaan pokeren. Ik kende het spel niet goed maar toch was het een leuke avond. Rond half 1 ofzo was ik weer thuis.

Donderdag had ik Civilisation, ook hier kregen we de toets terug. Helaas was dit cijfer heel wat minder. Maarja ik kan niet meer doen als mn best. En hopen komt het de volgende keer wel goed. Verder heb ik geprobeerd goed op te letten en zoveel mogelijk op te schrijven en op te nemen, hopen dat ik op zo'n manier de volgende toets beter maak. Goed, ik was best moe overdag, dus ik was even gaan slapen en daarna ging het wel beter. Toen ben ik gaan koken voor Ilse en Janet. En heb ik weer nasi goreng geprobeerd te maken, succes was het wel =). s'Avonds zijn we met een hele groep Erasmus studenten uit gegaan, eerst waren we bij een meisje in de keuken om gezellig wat te drinken en daarna zijn we naar de Engelse pub gegaan. Toen was er het plan dat we naar een club die ''Lipstick'' heet gingen alleen het was daar erg rustig. Dus toen zijn we naar een bar gegaan, we hebben 1 drankje gedaan en toen zijn we naar huis gelopen.

Vrijdag was een echte rustdag. Ik heb een beetje uitgeslapen en ben even boodschappen gaan doen. s'Avonds zijn we met zn drietjes naar de Mac gegaan en dat was erg gezellig. Verder is er niet veel op deze dag gebeurd.

Zaterdag zijn we met zn drietjes naar Parijs gegaan. Dit was heel leuk. De dag begon met mooi weer, mr helaas werd dit door de dag heen minder. Dit mocht de pret niet drukken. Hebben de Sacre Coeur, het Louvre, het bruggetje met de slotjes, en de Eifel toren gezien. Verder hebben we rustig aan gedaan en ik heb een sleutelhanger en een magneetje gekocht als souveniertje hihi. Rond half 10 was ik thuis, heb even geskyped met papa, mama, Yannick en Stan.

Gisteren was een luie dag. Heb foto's op Facebook gezet. Heb gepraat op Skype met papa, mama, Yannick en Stan. Verder niet zo veel gedaan en alvast vooruit kijken naar wat er volgende week allemaal gaat gebeuren!

Bisous
xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raisa

Next adventure.. Doing my internship in London! Also a dream come true. Going to learn a lot and have fun is also very important!

Actief sinds 16 Sept. 2013
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 11283

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2016 - 27 Januari 2017

Adventures in London

16 September 2013 - 17 Januari 2014

C'est bien dans Amiens

Landen bezocht: