Amiens; La Grande Finale! - Reisverslag uit Amiens, Frankrijk van Raisa Obdeijn - WaarBenJij.nu Amiens; La Grande Finale! - Reisverslag uit Amiens, Frankrijk van Raisa Obdeijn - WaarBenJij.nu

Amiens; La Grande Finale!

Door: RaisaObdeijn

Blijf op de hoogte en volg Raisa

12 Februari 2014 | Frankrijk, Amiens

Bonjour à toutes et tous!

Ik ben inmiddels alweer in Nederland maar om het even goed af te maken geef ik jullie nog 1 mooi en knallend verhaal hahah!

We zijn gebleven bij de laatste week voor de kerstvakantie.
In deze week waren er al tentamens.
Op de maandag hadden we een tentamen van economie. Maar we hebben op maandag ook nog gewoon les gehad. Dit was ook economie. Best wel handig als je s'middags het tentamen hebt. Tussendoor heb ik nog even de was gedaan en ik ben boodschappen wezen doen. Ook moest er nog geleerd worden tussendoor dit was even moeilijk aangezien ik niet goed geconcentreerd was. Maar goed s'middags naar het tentamen toe en deze toch gemaakt. Tijdens het tentamen bleek dat wij maar 5 van de 15 vragen en 2 andere vragen met tekst hoefden te maken.
Op dinsdag waren er geen tentamens maar er was wel les. Het enige vak wat we hadden was Marketing. Het was niet duidelijk wat wij voor een tentamen moesten doen, maar later hoorden we dat de presentatie in het Engels ons cijfer werd. Best mooi meegenomen zo. Hierna hadden we geen Duits meer dus dit was een fijn dagje voor ons.
Woensdag was best wel een spannende dag. Om half 9 in de ochtend had ik mijn wiskunde tentamen, en aangezien het in het Frans was, was ik best wel nerveus hiervoor. Het ging over statistiek dus heel moeilijk was het niet. Ik vond het wel vervelend dat ik bijna te weinig tijd had voor het uitwerken van alle berekeningen. Daarna had ik de hele dag vrij dus ik ben op mijn kamer gaan rommelen en heb alvast wat spullen ingepakt voor de volgende dag (want ik ging weer terug naar Nederland =D). s'Avonds zijn we bij een Franse klasgenoot geweest. Heel de klas was daar en dat was om te vieren dat de examens voorbij waren. Je kon hele aardappels eten met kaas erop en dat kon je dan bakken op een gourmet set. Gek gezicht was dit maar het was zeker niet onaardig. Uiteindelijk was het een heel gezellig avondje en het was leuk om te zien dat al mijn klasgenoten het jammer vonden dat ik naar huis ging. Dit deed me zeker wel iets.
De volgende dag was het zover, ik ging lekker naar huis voor de kerstvakantie. Ik zou met de trein terug gaan, s'ochtends heb ik nog wat opgeruimd en boodschappen gedaan. Ik ben om half 3 vertrokken. Maar ik was uiteindelijk rond 9 uur pas in Roosendaal, terwijl dit twee uur eerder kon zijn. Dit was omdat de TGV maar liefst 50 minuten vertraging had, naja wat doet Raisa als ze moet wachten, jawel ETEN hahaha. Hiermee gaat je tijd veel sneller xD.
Op vrijdag was mama jarig, en we gingen voor haar verjaardag een paar dagen naar Berlijn, Echt super leuk! Heb echt genoten en veel gezien daar. Uiteraard heb ik ook de kerstdagen gevierd, en verder vooral relaxed aan gedaan om zo fris en fruitig weer op 5 januari terug te gaan naar Amiens voor de laatste twee weken!

Toen papa, mama en Stan mij terug brachten heeft papa mij geholpen met alvast wat opruimen van mijn kamer haha. Ik heb het nog nooit zo snel gezien :P. Uiteindelijk heb ik die dag niet zoveel gedaan en vooral even gerelaxed nog. Er was nog vakantie in Frankrijk dus ik ben lekker doorgegaan met het vieren van vakantie. Op maandag heb ik een beetje de normale dingen op alle maandagen gedaan. Op dinsdag overdag ook, maar s'avonds waren we bij een Franse klasgenoot uitgenodigd om te helpen voor een school opdracht. Er moest een filmpje worden gemaakt en wij moesten doen alsof we aan het ''feesten'' waren. Maar we waren met 18 man ofzo in een 6m2 kamer. Best klein dus. Daarna hebben we met elkaar zitten kletsen en even een drankje gedaan. Rond 1 uur waren we thuis en we hebben nog even met zn drietjes nagekletst. De volgende dagen waren een beetje als normaal. We hebben donderdag avond nog gepokerd weer, en ik heb weer gewonnen haha! Naja bijna, ik werd tweede maar toch, niet slecht? :P Vrijdag zijn we wezen winkelen met zn drieën in Amiens. Was erg gezellig. Op zaterdag en zondag zijn we een beetje op ons zelf geweest en heb ik wat gerommeld in mijn kamer.

Toen was hij daar echt, de laatste dagen waren aangebroken. Gek gevoel was dat. De eerste dag was de verjaardag van Ilse (een van de Nederlandse meiden) en om dat t vieren zijn we met zn drietjes naar Lille geweest. Erg gezellig was dit. Dinsdag dacht ik dat ik Duits had, maar ik hoefde niet meer te komen. Dus ik kon lekker doorgaan met vakantie vieren hier. De avond was rustig en heb niet echt veel gedaan.
Woensdag zou Stan al naar mij toe komen. Hij ging mij helpen met het verhuizen en inpakken van alle spullen. Eerst was ik nog met Ilse naar de wok chinees geweest. Heel gezellig was dit en was blij dat we dit toch nog even gedaan hebben. Donderdag heb ik een fijne dag met Stan gehad. Ben met hem in de stad geweest en s'avonds ben ik bij de Buffalo Grill uit eten geweest. De volgende ochtend hebben we de spullen ingepakt en hebben we de kamer schoon gemaakt. Bijna alles was in orde bij de eindcontrole maar mijn hoes van mijn matras was niet schoon en mijn koelkast was niet ontdooid. Hier moest ik geld voor betalen maar heel veel was het niet. Het was heel slecht weer dus mede hierdoor waren we best wel laat thuis. Maar ik was heel blij om weer in mn eigen omgeving en huisje te zijn.

Maar overall was het een onvergetelijke ervaring. Et je vous remercie tous les personnes pour un experience inoubliable!

Merci bien Amiens!!!

BisousBisousBisous

xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raisa

Next adventure.. Doing my internship in London! Also a dream come true. Going to learn a lot and have fun is also very important!

Actief sinds 16 Sept. 2013
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 11231

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2016 - 27 Januari 2017

Adventures in London

16 September 2013 - 17 Januari 2014

C'est bien dans Amiens

Landen bezocht: