Je suis là encore dans Amiens; recapitulation - Reisverslag uit Amiens, Frankrijk van Raisa Obdeijn - WaarBenJij.nu Je suis là encore dans Amiens; recapitulation - Reisverslag uit Amiens, Frankrijk van Raisa Obdeijn - WaarBenJij.nu

Je suis là encore dans Amiens; recapitulation

Door: RaisaObdeijn

Blijf op de hoogte en volg Raisa

14 Januari 2014 | Frankrijk, Amiens

Bonjour,

Excusez-moi pour ma réaction en retard. Tis weer even geleden maar hier nog even een nieuw verslagje met wat er allemaal de afgelopen ''maand'' inmiddels gebeurd is.

Het is even wat verder weg maar we gaan nog even terug naar de week van 5 december. De maandag van deze week was er een zoals alle anderen niet veel bijzonders gebeurd. Ook niet tijdens economie.
De volgende dag was het ook weer een dag als alle anderen. Behalve tijdens Engels en Marketing. Tijdens Engels moesten we een gesprekje doen in een groepje van 3. Helaas was ik vorige week tijdens Engels ziek dus was ik niet in een groepje gedeeld. Ik wist niet wat ik moest doen dus had de docent hierover gemaild ik mocht het gesprek met Ilse en Janet doen dus dit was een fijne oplossing! Het gesprekje ging ook goed, we moesten een gesprek nadoen van een film. Je moest dit uit je hoofd weten en opzich wist ik ''bijna'' alles. Daarna was ie daar dan. De presentatie voor Marketing. Ik was heel erg zenuwachtig, praatte in het begin ook erg snel maar heel slecht ging het ook niet.
Op woensdag had ik maar 1 vak, dat was Frans. Voor zover ik het me kan herinneren hebben we voorbereid voor de toets van die week daarop door middel van het werken met de plus-que-parfait en de passé composé. Verder heb ik die dag geleerd voor de toets van Civilisation. Erg moeilijk onderwerp weer maar kan niet meer doen als je best he. S'avonds zijn we wezen pokeren. Best gezellig was dit. Geen idee meer of ik iets had gewonnen die avond :P
Op donderdag was er dus de toets van Civilisation. Ik kon toch best veel antwoorden. En ik wist ook veel antwoorden vrijwel zeker. Dit was best prettig. Ook was het 5 december. In Nederland is dat dus pakjesavond maar hier in Amiens merkten we er vrijweinig van. Maar we hebben er met zn drietjes een leuk feestje van gemaakt. Eerst heb ik voor ons drietjes gekookt, daarna hebben we een wijntje samen gedronken en uiteraard PEPERNOTEN gegeten hahahaha. Uiteraard horen daar ook Sinterklaaskadootjes bij =) Mijne waren armbandjes met ritsjes in veel kleuren en een leuk beursje om daar je kleingeld in te doen.. Kei leuk! =) Later die avond wilden we nog iets gaan doen dus toen zijn we in de stad geweest en daar hebben we nog een drankje gedaan.
Op vrijdag heb ik niet heel veel gedaan. Het enige wat ik heel interessant vond die dag was de loting van het WK Voetbal 2014. En wat voor 1 is het geworden. Nederland, Spanje, Chili en Australië. Dan is de openingswedstrijd ook nog eens Spanje-Nederland. Dat word wat!
Op Zaterdag kwamen papa, mama en Stan weer een dagje naar Amiens. We hebben ergens even koffie gedronken en hebben een beetje rond gelopen in de stad. Ik kwam gewoon nog een Sinterklaas tegen ook in de stad. s'Avonds hebben we in een heel gezellig tentje samen gegeten.
Zondag zijn ze weer naar huis gegaan. We wilden samen in het hotel van papa en mama ontbijten maar we hadden de bus verkeerd ingeschat dus dit ging niet haha. DUs hebben we samen bij de Subway gegeten en daarna hebben we papa en mama opgehaald. Daarna zijn ze echt weg gegaan en toen ben ik verder gegaan met afwassen en kleding wassen. Verder is er niet zo veel bijzonders gebeurd deze dag.

De laatste twee weken voor de kerstvakantie stond vooral in het teken van toetsen maken en dingen alvast afronden. Eerst was er het laatste examen van Engels. Dit was een sollicitatiegesprek, heel moeilijk was dit niet.
Op de woensdag was er een toets van Frans, dit was ook gelijk de laatste les. De toets ging over de imparfait en de passé composé. Ook zat er nog een klein beetje plus-que-parfait tussen maar dacht dat deze toets wel goed ging. Donderdag hadden we de laatste les van Civilisation. Achteraf best trots dat ik mijn cijfer toch goed heb opgehaald met twee dikke voldoendes. verder hebben we niet veel bijzonders in deze les gedaan en toen was het weekend alweer daar!
Op vrijdag heb ik niet zo heel veel gedaan, gewoon beetje de standaard dingetjes. Wassen, eten en boodschapjes doen.
Zaterdag zijn we naar Parijs gegaan met zn drieën. Het was leuk het even te zien in de kerstsfeeren. We hebben er meer een shop-dagje van gemaakt. Ik had even wat thee gekocht in een super schattig winkeltje maar meer ook niet. Verder hebben we samen gegeten bij wat een verassing weer de mac haha. En s'avonds zaten we bij een Italiaan met een heel handig systeem. Je kon een order laten zetten op een pasje en daarna pas afrekenen. Ik had een salade gegeten en deze was zooo lekker. Rond 9 uur waren we savonds weer thuis.
Zondag heb ik niet veel gedaan behalve leren, leren en leren.

Toen was er nog maar 1 weekje voor de kerstvakantie en 2 erna maar. Even kijken hoe deze weekjes gaan!

Snel weer meer!

Bisous! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raisa

Next adventure.. Doing my internship in London! Also a dream come true. Going to learn a lot and have fun is also very important!

Actief sinds 16 Sept. 2013
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 11247

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2016 - 27 Januari 2017

Adventures in London

16 September 2013 - 17 Januari 2014

C'est bien dans Amiens

Landen bezocht: