La dixiéme semaine dans Amiens - Reisverslag uit Amiens, Frankrijk van Raisa Obdeijn - WaarBenJij.nu La dixiéme semaine dans Amiens - Reisverslag uit Amiens, Frankrijk van Raisa Obdeijn - WaarBenJij.nu

La dixiéme semaine dans Amiens

Door: RaisaObdeijn

Blijf op de hoogte en volg Raisa

27 November 2013 | Frankrijk, Amiens

Bonjour,

En hier vind je het verslagje van vorige week.

Toen was het vorige week maandag. s'Ochtends hadden we de les economie. We hadden hier huiswerk voor gemaakt maar dit moest ingeleverd worden, dit was ons niet duidelijk verteld. Maar goed voor de rest had ik geen les op die dag dus het viel allemaal wel mee. Ik heb vandaag ook nog even wat was gedraaid omdat ik gewoon veel was had liggen. Verder heb ik boodschappen gedaan. Ook heb ik nog even mijn cv voor Engels uitgeprint en heb ik een formulier geprint wat voor de kerstvakantie in geleverd moet worden.

Op dinsdag begonnen we met Engels. Hiervoor moesten we een CV maken maar ik was bijna de enige die het had uitgeprint. Dus hier hebben we niks mee gedaan. We hebben wel wat oefeningen over het doen van een sollicitatiegesprek gedaan. Hierna had ik informatica. We kregen de toets van vorige week terug. Ik heb gelukkig hiervoor een voldoende gehaald, zo moeilijk was het ook allemaal niet. Toen hadden we weer een les Engels. We hebbe n in deze les een film gekeken waar het ook ging om het volgen van de manier waarop er een sollicitatiegesprek gevoerd werd. Dit was best wel interessant. Blijkbaar moesten we daarna bij Marketing weer presenteren. Maar gelukkig zei de docent dat hij niet zo goed wist hoe hij ons les moest geven dus hij ging iets anders bedenken voor ons. En hij heeft bedacht dat we met z'n drieën een presentatie over de verschillen tussen Frankrijk en Nederland in de supermarkten konden geven. Ondanks dat ik niet van presenteren houd was ik wel blij met deze opdracht want dan konden we ons eindelijk een keer echt bewijzen. Als laatste hebben we deze dag Duits gehad. De les ging best goed we hadden het over verschillende afdelingen in een bedrijf en wat je er allemaal kan doen. Maar gaar was ik wel. Om 7 uur zijn we met z'n drietjes naar het wokrestaurant aan de overkant van de residentie gegaan. Waren heel benieuwd maar heel leuk, lekker en gezellig was het!

Op woensdag hadden we s'ochtends Frans. Ik dacht dat we de toets terug kregen van vorige week maar ik heb alleen het cijfer gezien. Dat was een 11,1 het was niet ideaal maar het was wel voldoende dus ik was blij =D. In de middag heb ik even gelunched en huiswerk voor wiskunde gemaakt. Daarna ben ik naar de les gegaan. Gelukkig ging dit best goed en ik kon alles best goed volgen. Ik kom steeds meer erin, ook erg fijn =D. s'Avonds ben ik gaan eten en daarna heb ik even geskyped. Rond 9 uur zijn we weer gaan pokeren met zn drieën. Dit is toch best gezellig ondanks dat ik het niet zo heel goed kan haha.

Donderdag was echt een super leuke dag want s'avonds kwam Stan weer =D. Samen hadden we een weekendje weg in Dieppe geboekt. Had er echt super veel zin in maar goed eerst die dag hadden we nog Civilisation. Ook hier kregen we niet de toets terug van vorige week. Maar heel veel maakt dat ook niet uit. We hebben allerlei theorie genoteerd en toen was de les weer over. Daarna ben ik boodschappen gaan doen voor s'avonds want samen met Stan gingen we kaas-fonduën. Dit was best lekker en ook best goed gelukt. s'Avonds zijn we met zn vieren naar de stad gegaan ondanks dat het koud was was het erg gezellig.

Volgende dag zijn we samen naar Dieppe gereden, dit is een plaatsje langs de kust echt super leuk om te zien en de omgeving is ook echt prachtig! (Foto's volgen snel!) Die zee ziet er echt heel apart uit daar. Rond 6 uur waren we daar. Wij dus naar de receptie en ik proberen in m'n goede Frans verstaanbaar te maken dat we een reservering hadden. Maar bleek dat ze Nederlands kon dus dat was makkelijk hahaha! Nou en daarna zijn we even door de stad gelopen. Heel knus zag het er allemaal uit. Vond het gelijk al super leuk. Daarna zijn we ook even langs het haventje gelopen en hebben we krijtrotsen bekeken. Echt Dieppe is een heel leuk stadje en aanrader voor alles en iedereen denk ik. We hebben s'avonds bij een Marokaans restaurant gegeten. Heerlijk was dit.

Zaterdag zijn we redelijk vroeg opgestaan en we werden verrast door nog een nachtje extra =D. Echt super leuk! Het was wel koud op die dag maar de zon scheen volop dus dit was zeker geen dooddoener. We hebben heel veel gelopen en vooral langs de kust gewandeld. Ook zijn we door de stad gelopen en hebben we geprobeerd te winkelen. We zagen dat er ook een markt was dus daar hebben we ook overheen gelopen en toen heb ik een tas gekocht. Echt supervet is tie! s'Avonds hebben we gegeten in een Libanees restaurant. Heel apart was dit maar het was zeker lekker.

Zondag hebben we langs de kust gereden, jammer genoeg was het niet zo heel lekker weer ten opzichte van zaterdag maar we hebben even naar krijtrotsen gekeken en we hebben vuurstenen mee genomen. Is ook wel eens leuk! s'avonds zijn we terug gekomen naar Amiens en hebben we een rondje gelopen over de kerstmarkt in Amiens zelf. En toen had Stan nog een verassing.. Hij bleef nog een dagje langer =D.

Zo blij was ik afgelopen weekend.
Echt heel die week was fijn.
Het gaat ook steeds beter hier en de tijd vliegt echt!

Even kijken wat er volgende week allemaal gaat gebeuren!

Bisous
xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raisa

Next adventure.. Doing my internship in London! Also a dream come true. Going to learn a lot and have fun is also very important!

Actief sinds 16 Sept. 2013
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 11219

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2016 - 27 Januari 2017

Adventures in London

16 September 2013 - 17 Januari 2014

C'est bien dans Amiens

Landen bezocht: