La cinqième semaine - Reisverslag uit Amiens, Frankrijk van Raisa Obdeijn - WaarBenJij.nu La cinqième semaine - Reisverslag uit Amiens, Frankrijk van Raisa Obdeijn - WaarBenJij.nu

La cinqième semaine

Door: RaisaObdeijn

Blijf op de hoogte en volg Raisa

20 Oktober 2013 | Frankrijk, Amiens

Bonjour!

Nou al ruim een maand hier.. Moet mezelf af en toe wel even knijpen haha want het gaat echt zo snel hier. Het gaat ook echt steeds beter hier, ik voel me steeds fijner hier en begin nu echt te wennen, dat merk je ook wel. Gelukkig =)

Even weer bij de maandag beginnen. In de ochtend was er eerst economie. Hier niet echt verassingen. Kon het goed volgen en de het was een interessant onderwerp. Het ging over concurrentie, lokaal en ook in Europa. Best leuk. Het is overigens wel echt slecht weer aant worden hier.. Veel regen en wind. ''Het pleutet'' zeggen we dan haha! Maar goed, hierna ben ik terug naar huis gegaan en ben ik met de twee andere Nederlandse meiden de stad in gegaan! Want ja wat moet je anders doen als je vanaf 10 uur al vrij bent =P. Was erg gezellig ondanks dat het regende. Daarna zijn we met zn drietjes in de keuken gaan zitten en hebben we even op zitten warmen. Toen ook samen gegeten, ondertussen had ik ook nog de was gedaan. (Ook belangrijk)

Op dinsdag was het een beetje een dagje as usual. Maar ik was niet ziek of ik had me niet verslapen dus dat scheelt dan wel weer haha. s'Ochtends begon ik met Engels en dan meteen een toets. Dat ging over de tijden dus dan bedoel ik Past, Present, Conditional en Future. Ik heb het gevoel dat dit wel goed ging. Hierna een uurtje informatica. Dit is echt een uurtje dat ik heel rustig aan kan doen ondanks dat het in het Frans is. Het enige wat een beetje lastig is, is dat het toetsenbord anders is hahaha. Wij hebben Qwerty en hier gebruiken ze Azerty. Lekker verwarrend dus xD. Hierna nog een uurtje engels waar we interviews met elkaar moesten houden. Als laatste die dag hebben we ook nog Marketing gehad. Hier moesten we weer in groepjes werken. Ook dit voelt steeds minder ongemakkelijk, ook weer een pluspunt dus =). Het was nog steeds koud dus hierna lekker naar huis gegaan en even heerlijk gegeten met een warm kopje thee er bij.

Woensdag ochtend had ik weer een toets maar dan van Frans, dit ging over verschillende werkwoorden in de tegenwoordige tijd. Ook hier denk ik dat het wel goed ging, maar ik durf er al snel niet zo veel van te zeggen omdat ik er ook wel eens flink naast heb gezeten haha. s'Middags had ik wiskunde. Maar ik loop naar buiten en het kwam gelijk met bakken uit de hemel haha. Wist niet dat ik zo nat kon worden van 10 minuten lopen. Tijdens de les van wiskunde ben ik de hele tijd bezig geweest met 1 som, dit is gewoon omdat die vertaalslag gewoon lastig is. Maar goed als ik goed mijn best blijf doen kan niemand het me echt verwijten.

En dan was donderdag alweer mijn laatste schooldag haha. s'Ochtends hadden we ook een toets van Civilisation. Dit was best pittig toch wel omdat het nogal veel informatie was wat we in het Frans moesten leren. Verder hebben we het tijdens de les over het schoolsysteem gehad. s'Middags lekker gelunched en gezellig gekletst. En savonds heb ik voor het eerst zelf nasi goreng gemaakt. Jaja hihi. Samen met de andere twee Nederlandse meiden gegeten was erg gezellig en lekker al zeg ik het zelf!

Vrijdag heb ik niet zo heel veel gedaan, gewoon een beetje gekletst en rond gehangen met zn drietjes. s'Avonds hebben we samen frikadellen met friet gegeten, ongelovelijk maar ze hebben dat ook hier in Frankrijk maar daar houd het wel mee op haha. Ook lekker en heel erg gezellig was dit. Hierna niet zo veel gedaan, heb even een serie gekeken en geskyped.

Het is in het weekend best wel rustig hier. Dus gisteren heb ik niet zo veel gedaan, een beetje opgeruimd, en een beetje aan mijn logboek voor mijn portfolio van school gewerkt. Vandaag ook een lekker rustig dagje houden en dan volgende week nog een weekje knallen en dan een weekje terug naar Nederland! =D

Bisous!
xxx

  • 22 Oktober 2013 - 19:09

    Stan:

    hey schat! wat fijn dat et goed gaat daar,
    ook leuk dat et nu wat gezelliger is.
    Donderdag zie ik je alweer, echt zin in!

    XXXje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raisa

Next adventure.. Doing my internship in London! Also a dream come true. Going to learn a lot and have fun is also very important!

Actief sinds 16 Sept. 2013
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 11220

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2016 - 27 Januari 2017

Adventures in London

16 September 2013 - 17 Januari 2014

C'est bien dans Amiens

Landen bezocht: