Le premièr mois - Reisverslag uit Amiens, Frankrijk van Raisa Obdeijn - WaarBenJij.nu Le premièr mois - Reisverslag uit Amiens, Frankrijk van Raisa Obdeijn - WaarBenJij.nu

Le premièr mois

Door: RaisaObdeijn

Blijf op de hoogte en volg Raisa

15 Oktober 2013 | Frankrijk, Amiens

Bonjour!

Mes excuses! Normaal zet ik altijd op zondag een reisverslagje op internet, alleen had er van het weekend niet echt tijd voor, dus krijgen jullie nu nog even een samenvattinkje van afgelopen week.. =)

Een maand geleden kwam ik hier.. Tijd gaat echt snel. Gek genoeg merk ik nu al dat ik zoveel meer en sneller de taal leer en me steeds meer thuis begin te voelen. Het gaat met kleine stapjes maar elk stapje is er weer 1tje meer =P

Eerst weer even terug naar de maandag vorige week. s'Ochtends had ik alleen economie. Had hiervoor huiswerk gemaakt, en dit werd besproken tijdens de les. Verder ging het goed en toen was ik alweer klaar. Eenmaal thuis op mn kamer heb ik mijn bed verschoont, wasje gedraaid en alles opgeruimd en gepoetst. Daarna wat boodschapjes en de uitzendingen van Studio Sport gekeken van vorig weekend. Verder niet zo veel uitgespookt op die dag.

Echt stom maar dinsdag was ik weer ziek. -__- s'Ochtends toen ik opstond dacht ik dat het wel ging maar zodra ik m'n boterham op had ging t helemaal mis. Dus ik die dag thuisgebleven en even flink uitgeziekt.

Woensdag ben ik zowieso naar school gegaan, want anders ging ik wel heel veel lessen missen in de week en dat is niet waarom je hier bent.. een beetje ziek zijn. Ik heb deze dag twee lessen gehad. Eerst had ik Frans, we gingen verder met de werkwoorden in de tegenwoordige tijd. Nu waren de onregelmatige werkwoorden aan de beurt. Dit was wat lastiger maarja, gewoon een beetje oefenen en dan zal je zien dat het vanzelf beter gaat. Daarna had ik wiskunde. Opzich is die stof niet zo moeilijk, alleen die docent die voor de klas staat is zo ontzettend vlot, op zo'n manier dat ik alleen maar een beetje kan staren en geen antwoord kan geven als hij Frans tegen me praat hihi.

Donderdag had ik nog 1 les voordat het weekend was. We hadden Civilisation (Burgerschap). Eerst gingen we de stof afmaken van de dokterswereld in Frankrijk en daarna zijn we verder gegaan met het bespreken van het Franse schoolsysteem. Dit is iets wat ik best interessant vind dus dat ging beter als vorige week. =) Daarna ben ik bezig geweest met boodschapjes doen en mn kamer opruimen want mijn lieve schatje Stan zou s'avonds komen. Oh ik was de hele dag zo blij he. Uiteindelijk was hij hier om half 1 s'nachts maar dat maakte mijn blijdschap zeker niet minder. Hij kwam ook met een super leuke verrassing, hij had allerlei spulletjes meegenomen zoals eten enzo en wat kleine kadootjes echt super lief! Ook had hij wat spulletjes meegenomen die ik van papa, mama en Yannick kreeg, ookal zo lief! Had een wok met vergiet gekregen, en hele schattige kleine spateltjes, allerlei soorten boemboes, wat ketjap, wat extra sokjes, en jaja 2 potten SAMBAL. =D Echt superlief allemaal en dat maakte me echt superblij!

Stan was hier tot zondag. Vrijdag zijn we samen de stad in gegaan. Eerst ff samen ergens gelunched en daarna wat geshopt. Dag vloog echt om, dus betekent dat het echt een super fijne dag was! s'Avonds samen ergens wat gegeten. Daarna naar huis gegaan en met een wijntje derbij een filmpje gekeken.

Zaterdag waren we wat vroeger opgestaan, zijn samen even wat boodschapjes gaan doen en hadden wat lekkere dingetjes gekocht voor tijdens de lunch. Helaas zat het weer niet zo mee maar dat heeft het zeker niet verpest. Ook op die dag hebben we wat leuks geshopt. Maar vooral rond gekeken en even genoten van elkaar verder niks. s'Avonds hebben we gegeten in de buurt van het uitgaansgebied van Amiens. Alleen da duurde nogal voordat we ons eten en zelfs ons drinken kregen haha. Maar volgens mij was dit een foutje want ze schrok zich een ongeluk toen ze zag dat we nog geen eten hadden. Daarna stond het binnen vijf minuten op tafel haha.

Zondag was het laatste dagje dat hij hier was maar het was echt super fijn. We hebben op die dag niet zo veel gedaan maar s'avonds hebben we even wat uitgebreider gekookt, en gelijk de wok en woksaus gebruikt die ik van papa, mama en Yannick had gekregen. En lekker was het! Rond 7 uur is Stan weer naar huis gegaan. Was jammer maar het voelde goed omdat ik zo'n fijn weekend heb gehad! En aangezien het bijna herfstvakantie is zien we mekaar snel weer!

Wat een goed en fijn weekje was het toch!
Even kijken wat volgende week allemaal gaat gebeuren!

Bisous!
xxx

  • 15 Oktober 2013 - 17:46

    Gracia Obdeijn:

    Ja, ja.... Over een week en 2 dagen komen wij jou halen. Wel fijn dat het steeds beter met je gaat. Je hebt je draai daar wel gevonden.

    Tot Skype!!!!

    xxx ons mam.

  • 15 Oktober 2013 - 17:51

    Doreen Scheepers:

    Leuk om te lezen dat je steeds meer inburgert in het Franse land! Gezellig dat je lieffie is geweest, dat is altijd een welkome afleiding! groetjes Doreen

  • 16 Oktober 2013 - 01:58

    Jill:

    Hoi nichtje!
    Tot nu toe nog geen reactie van mij gekregen maar ik lees trouw je verslagen hoor!
    Leuk om te lezen wat je allemaal leert en doet.
    Ik doe het je niet na! In mijn uppie in vreemd land waar je je, denk ik, in het engels niet zo verstaanbaar kan maken als je er in het frans niet uitkomt.....
    En dan ook nog eens ziek zijn in je eentje.. respect!
    Fijn om even bezoek te hebben gehad van je mannetje!
    Hoe lang moet je nog?
    Nou..heeeel veel plezier en leerze nog he!
    Tot snel.
    X Jill

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raisa

Next adventure.. Doing my internship in London! Also a dream come true. Going to learn a lot and have fun is also very important!

Actief sinds 16 Sept. 2013
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 11251

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2016 - 27 Januari 2017

Adventures in London

16 September 2013 - 17 Januari 2014

C'est bien dans Amiens

Landen bezocht: