La troisième semaine - Reisverslag uit Amiens, Frankrijk van Raisa Obdeijn - WaarBenJij.nu La troisième semaine - Reisverslag uit Amiens, Frankrijk van Raisa Obdeijn - WaarBenJij.nu

La troisième semaine

Door: RaisaObdeijn

Blijf op de hoogte en volg Raisa

06 Oktober 2013 | Frankrijk, Amiens

Bonjour!

Jeetje alweer bijna een maand hier. Hoe snel kan de tijd gaan, maar nog steeds zoveel indrukken overal. Dus weer even terug spoelen naar het begin van de week...

Op Maandag is er niet heel veel bijzonders gebeurd. Had s'ochtends om half 9 Economie. Dit ging best goed, alleen er was huiswerk opgegeven en ik begreep niet echt wat de bedoeling was, dus na de les toch maar even gaan vragen en toen kwam ik erachter dat je met vragen een heel eind komt haha. Toen was ik al om 10 u weer klaar met de schooldag. Tsjonge wat lang xD. Eerst ben ik boodschapjes gaan doen en daarna heb ik even een wasje aangezet. Verder even uitzendingen van voetbal gekeken via uitzendinggemist want tjah moet wel bijblijven hihi.

Dinsdag is eigenlijk mijn drukste dag van de week haha. Ik begin om half 9 met een uurtje Engels. Het ging nogmaals over de grammatica, dus Past, present, present perfect enzo. Naja dit was vrij makkelijk te volgen. Daarna ben ik voor het eerst pas naar Informatica gegaan (vanwege mijn verslaapperiekelen van vorige week xD), gelukkig viel het allemaal mee, ik me heel netjes voorgesteld en uitgelegd wat de situatie was maar dit was allemaal geen probleem gelukkig. Eerst mag je 15 minuutjes op Facebook of iets anders. En daarna gaat hij pas wat uitleggen over zoekfuncties via google of wat nieuwe functies in Word bijvoorbeeld. Ook best makkelijk dus. Toen ben ik terug gegaan naar de les Engels, het is altijd een herhalingsuurtje zeg maar. Maar er is niet veel gebeurd in de les. We hebben wat geschreven over ons zelf, en we moesten praten in het Engels met het gebruik van vier verschillende tijden in de Grammatica. Daarna hadden we Marketing, en blijkbaar moesten we als groep een presentatie houden, maar ik en de andere Erasmus studenten wisten dit helemaal niet. Dus dat was even moeilijk, ik moest als eerste groep dus ik had geen idee wat ik moest doen. Ben erbij gaan staan en verder niks, maar heel erg was dit niet. Als laatste had ik Duits, dit ging goed gelukkig, alleen ik was nogal gaar dus mijn concentratie was niet helemaal honderd procent meer...

Woensdag ochtend had ik weer de Franse cursus voor buitenlandse studenten. Dit ging goed, ik kon alles goed volgen en ik vond het nog best wel interessant ook. Dit was om 11.30 afgelopen. Om half 4 had ik wiskunde dus in de tussentijd ben ik even gaan poetsen in me kamer en heb even wat werk gedaan aan mijn portfolio. Toen naar wiskunde toe, het gaat over Statistiek enzo. Dit is helemaal niet moeilijk, maar omdat het even geleden was en het in het Frans is moest ik er even allemaal aan wennen en even de basisdingetjes herhalen voor mezelf. Verder ging het prima.

Donderdag was alweer mijn laatste lesdag van de week, is toch best fijn haha. We hadden de les Civilisation. Dit is burgerschap, heb ik van verschillende mensen gehoord. Vorige week hadden we het over de dokterswereld zeg maar in Frankrijk, deze les zijn we daarmee verder gegaan. Ik vond het lastig om de concentratie te behouden omdat het een onderwerp is waar ik zelf niet zo heel lang over kan praten, maar zeker leerzaam is het wel.

Op vrijdag had ik geen les, maar ik ben heel ijverig geweest met huiswerk en allemaal andere dingetjes voor school, ook heb ik boodschapjes gehaald voor het eten dus heel erg aan het vervelen was ik me niet op die dag.

Dit weekend heb ik het een beetje rustig aan gedaan, want helaas leent het weer zich er niet voor omdat het nogal koud aan het worden is, en regenachtig ook, maar naar me zin heb ik het nog wel hier!

Beetje korter berichtje deze week, maar wie weet gebeuren er volgende week wel spannende dingen!

Bisous!

  • 06 Oktober 2013 - 15:38

    Evert Obdeijn:

    leuk verhaal, we bellen vanavond!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raisa

Next adventure.. Doing my internship in London! Also a dream come true. Going to learn a lot and have fun is also very important!

Actief sinds 16 Sept. 2013
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 11243

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2016 - 27 Januari 2017

Adventures in London

16 September 2013 - 17 Januari 2014

C'est bien dans Amiens

Landen bezocht: