La première semaine - Reisverslag uit Amiens, Frankrijk van Raisa Obdeijn - WaarBenJij.nu La première semaine - Reisverslag uit Amiens, Frankrijk van Raisa Obdeijn - WaarBenJij.nu

La première semaine

Door: RaisaObdeijn

Blijf op de hoogte en volg Raisa

22 September 2013 | Frankrijk, Amiens

Jeetje, al is er nog maar 1 week voorbij ik moet wel zeggen dat ik het best snel vond gaan.

Eventjes samenvatten wat er allemaal afgelopen week is gebeurd...
Na afgelopen maandag ging het met mij persoonlijk helaas iets minder, Dinsdag voelde ik me al niet zo goed maar ben wel naar de lessen gegaan. Had Engels en Marketing op die dag. Het is echt een typische Franse sfeer hier. De docenten komen gerust 5 à 10 minuten te laat voor de les, en alle andere leerlingen staan er niet gek van te kijken, terwijl je dat in Nederland niet 1 keer moet proberen eigenlijk. Maar goed ik met goede moed naar de Engelse les, komt er geen docent opdagen. Ook al zoiets maarja. s'Middags kwam de docent van Marketing wel, wat een figuur zeg, ontzettend aardige hele grote man, met een harde stem en grote mond haha. Was erg leuk om in de les te zitten. Soms ging hij wat snel maar dan stopte hij even voor ons om het te vragen of het goed ging. Ook zei hij tegen de andere Franse studenten dat ze ons goed moeten helpen met het integreren hier. Altijd leuk om te horen!

Op de woensdag was het helemaal mis, ik stond op en alles deed zeer en kon niet echt meer normaal doen zeg maar. Dus ik de docenten van de lessen afgemeld en ben weer lekker in me bedje gekropen. Gelukkig is het maar bij die ene dag gebleven.

Op donderdag was er een meeting met alle andere Erasmus studenten, dit vond ik wel even lastig want ja hoe stap je zomaar op onbekende mensen af en maakt kennis met mensen? Naja toch geprobeerd bij een aantal mensen en heb toch wat dingetjes uitgewisseld. Het was nog niet veel maarja, alle beetjes helpen zullen we dan maar zeggen. De meeting begon met een voorstelrondje. (Wel in het Frans uiteraard!) Sommige mensen vonden dit moeilijk, inclusief mezelf maar toch kwam het redelijk goed me strot uit :P Daarna gingen ze rustig allerlei formulieren uitdelen. Had wel wat sneller gekunt mrja. Toen hadden we ook nog een lunch dus dat was zeker fijn. 's-Middags had ik een toets voor het bepalen van mijn niveau voor de cursus Français Langue Etrangé. Dit is een extra cursus Frans voor studenten uit het buitenland. Dus waarschijnlijk kan ik hier komende week ook nieuwe mensen leren kennen. De toets bestond uit 2 onderdelen: 1 was de taal, naja dat sprak voor zich. De 2e was civilisation. Dit gaat over allerlei kennis over het land Frankrijk. Ik moest een ''Franse'' schrijver uit het Renaissance tijdperk noemen, ja weet ik veel. Hahaha. Dit word dus een beginners niveau voor mij maar ja maakt niet uit. De cursus staat toch voor 8 studiepunten samen dus dat is mooi meegenomen. Hierna wilde ik graag naar de inschrijfbalie om dan eindelijk m'n studentenpasje op te halen maar er stonden veel te veel mensen en de balie ging bijna dicht.. (Heb ik weer -__-)

Gelukkig had ik op de vrijdag helemaal niks en kon ik lekker mijn eigen ding doen. Eerst ff lekker uitgeslapen. Daarna als de wiederweerga naar de inschrijfbalie gegaan. Daar vertelde ze me dat ik voor het krijgen van mijn pasje moest betalen.. :O Naja ik weer terug naar me kamer en geld gehaald. Kom ik terug bleek het helemaal niet zo te zijn. Je moet alleen bij vervanging betalen. Nou ja.. Snel de druppel ingeleverd die ik voor vervanging van mijn pasje had en nu kan ik eindelijk gaan wassen hahaha :P Tenminste dat dacht ik.. Je moet geld op je studentenpasje zetten maar dit gaat niet met mijn bankpasje dus dan moet je geld pinnen en dan een bonnetje vragen bij een balie. En natuurlijk was die al na half 2 dicht. Raad eens.. Raisa was daar na half 2... Naja in ieder geval had ik wel me pasje.

Dan was er het eerste weekend, heerlijk zo rustig aan doen en doen wat je zelf wil. Ik heb op vrijdag nog even lekker uitgebreid boodschappen gedaan zodat ik iets uitgebreid kan gaan koken (Hou ik van!). En zaterdag heb ik lekker rustig aan, en uitgeslapen uiteraard. Verder filmpje gekeken en savonds lekker gaan koken. Geprobeerd biefstukje te bakken, was redelijk haha laat het liever aan de pro's over :P Verder ben ik gaan wassen voor het eerst, haha nog niet met de machine maar gewoon met de hand want ja je moet wel onderbroeken en sokken hebben :P.

Vandaag doe ik niet zo veel bijzonders meer, even zorgen dat ik wat huiswerk voor morgen af heb, en dan ga ik morgen na de les lekker de stad Amiens verkennen! (Als het weer het toelaat) lkkr terrasje pakken en even winkeltjes kijken + foto's maken. Heerlijk!

Xxx

  • 22 September 2013 - 19:18

    Chantal:

    Hoi raisa!!
    Al met al gaan die eerste dagen je goed af!!
    Lekker hoor !!
    Een super ervaring voor je waar je lekker van ga genieten!!
    Veel succes en plezier en ik volg je verslag hoor!!
    Kus van de jongens!
    Liefs chantal x

  • 23 September 2013 - 09:35

    Gracia Obdeijn:

    Hoi meissie,

    Je ziet het... alle begin is een beetje moeilijk. Je moet er wel van genieten. Je hebt nu de echt noodzakelijke dingen geregeld. Daar ben je dus vanaf.

    Veel plezier deze week.
    Enne.... houd de portemonnaie zoveel mogelijk dicht!!!!!

    XXX, ons mam

  • 24 September 2013 - 16:19

    Jane Van Rooij-Geway:

    Bonjour Raisa,

    Leuk geschreven. Wen maar aan de franse cultuur, lekker rustig bllijven . Tussen je studie door lekker
    de stad verkennen of met je medestudenten de stad onveilig maken hihihi. Je gaat een mooie tijd tegemoet Raisa! Wij wensen jou ontzettend veel (leer)plezier in france.

    Dikke zoen.
    Tante Jane, Oom Harrie, Jill,Michael en kids.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raisa

Next adventure.. Doing my internship in London! Also a dream come true. Going to learn a lot and have fun is also very important!

Actief sinds 16 Sept. 2013
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 11241

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2016 - 27 Januari 2017

Adventures in London

16 September 2013 - 17 Januari 2014

C'est bien dans Amiens

Landen bezocht: